melie

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emelie - 31 augusti 2011 23:20

 

Av Emelie - 31 augusti 2011 23:14

 

Jag kan inte se nog av denna lilla ongen, min ögonsten :) Så många miner.

Nu fick jag en idé..Ebbas utseende ändras ju för typ varje dag som går, dessa bilder ovan är ju tagna samma dag..ska göra ett till ihopklipp fast med olika åldrar så ska ni få se :)

Av Emelie - 31 augusti 2011 23:11

Ebba har nog världens finaste ögon! och så långa fina ögonfransar..inte är det från mig iallafall :D


 

Av Emelie - 31 augusti 2011 21:59

http://pernillawahlgren.se/jennys-matblogg/sproda-blabarsbakelser.html Dessa godingar MÅSTE jag prova någon dag, enkla och det låter ju såå gott!


P.S Imorgon kommer min mamma bli väldigt glad för jag har skrivit så mycket i min blogg..hon klickar nämligen in på den x antal gånger varje arbetsdag :P

Av Emelie - 31 augusti 2011 21:19

Ebba har ju som sagt varit väldigt skrikig/hysterisk idag som sen övergick till gnäll..hon åt och somnade en snabbis sen vilade hon i mitt knä, men så fort jag rörde mig eller försökte lägga ifrån mig henne så börja hon gnälla..så för allas skull har jag suttit här, med tvn framför mig och dator till höger..men sen efter några timmar så börja hon vifta och jollra i mitt knä och jag kunde lägga ner henne brevid mig på soffan..nu sover stumpan..hon lär vakna snart för hon ska äta en sista gång innan natt-sömnen.



  Älskade tös

Av Emelie - 31 augusti 2011 17:44


  

Bebbsan mår inte alls bra efter vaccinet..vi tog en promenad till Andreas jobb (skrek hela vägen), sen skulle jag fika där men fick avbryta o gå hem för Ebba bara skrek o skrek..Påvägen hem somnade hon och sov ca.10 min hemma sen blev det hysteriskt skrik igen..Nu har hon ätit ca 100 ml (av 210 ml) och sommnat.

Får la se vad som händer..fortsätter det så här så blir det nog en alvedon i rumpen för fröken Johansson..

 




Av Emelie - 31 augusti 2011 14:25

Ebba vaknade ovanligt tidigt imorses, kl 06, så då fick hon käk i våran säng, för jag var zombie..somnade sent igår (jag alltså). Sen somnade vi om. Jag gick upp strax innan 09 och duschade o käkade frukost, Ebba stensov! När hon äntligen vaknade typ kvar i 10 så kämpa jag med att få i skrattfian mat, men det rann bara ut för ungen flina varje gång flaskan kom, sen sög hon på tummen istället så tog jag bort tummen och satte dit flaskan, så sög hon, flina o det rann ut, så höll hon på :P knäppisen :) Så jag gav upp och hon fick leka i babysittern en stund och sen skynda iväg till bvc.


Väl på bvc skulle ju bebbsan såklart ha mat, men jag hade tagit fel på tiden så vi hade en halvtimma på oss innan det var dags för vaccinsprutan.


FYFAN vad hemskt det var! Ebba skrek så hon blev helt röd och tårarna bara rann och jag kände mig som världens sämsta mamma som höll fast henne när hon blev stuken 2 GGR..Stackarn :( Kändes som hon var arg på mig sen, för hon blev jätte lugn när hon kom till Andreas sen..Köpte alvedon och febertermometer till rumpan (vi har ju köpt sån till örat för 700 spänn, suuuger!) i förebyggande syfte till Ebba.


Hon är 3 månader och väger 5285 g och är 58 cm lång <3


Nu ska jag laga mat o promenera till andreas jobb o lämna + dricka kaffe :)


 

Av Emelie - 30 augusti 2011 11:10

Sitter hemma hos Andreas mamma och slöar, vi brukar vara här typ 6 dagar i veckan, väldigt hemma här :P


Ebba har spytt på min tröja, hon skratta som vanligt och såg väldigt stolt ut! Jag luktar faan..uuhha..spyan när hon åt bröstmjölk luktade betydligt godare. "Ersättnings-spy" ch "ersättnings-bajs" luktar något fruktansvärt!


Mår lite illa, käkat kinapuffar o kaffe till frukost :) Jag som hade börjat mitt nya nyttiga liv med massa promenader..jaja nya tag!


Idag fyller Ebba 3 månader, herregud vad tiden går fort..det är ju helt sjukt..var ju inte längesen hon kom ut :O Känns som hon utvecklas och växer varje dag. Det är kul att hon börjar vara mer medveten :) Säger man haaallååå till henne svarar hon aaaåå :) Måste lägga upp en film på henne när hon går loss på sina leksaker ovanför babysitter så de träffar kameran..armar och ben bara vevar järnet :)


Sen skulle jag ju ta kort på det vi köpt/fått från IKEA, men inte varit hemma än..kom hem, gick o la mig, vakna, borstade tänderna, drog på mjukis och åkte.


Det är iallafall en spjälsäng i samma serie som skötbordet vi har, vaggan börjar bli för liten..spjälsängsskydd, fanns inga direkt snygga, men det fyller sin funktion iaf..haklappar, går åt som smör ju! Matstol+bord+dyna och 2 stora ramar till fotona på Ebba som vi har förstorat :)


    Hittade ingen bild på det spjälsängsskyddet vi köpte, men det var typ som detta, ska ta kort sen när jag får upp det.    Billig och bra stol, lätt att torka av, lär ju behövas sen :)     Fanns inga andra färger så fick bli den     Ribba ram i svart fast i stl 73x53 cm..2 st

Presentation


Emelie 22 år från Borås. Bor numera i Vedum med min älskling Andreas och våran dotter Ebba som är född 30 Maj 2011.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards