melie

Alla inlägg under februari 2012

Av Emelie - 14 februari 2012 22:34

Lilla Stella 4 år är här hos oss på obestäm tid (vi lixom glömmer att lämna tillbaka henne för hon är så härlig:)) och jag är då barnvakt. Fast jag har nu märkt att det är hon som är barnvakt! Ebba har suttit och tittat på Stella när hon lekt hela dagen och varit helnöjd! :D Fast i slutet av dagen råkade Ebba spy lite på Stella, då tyckte inte Stella det var lika roligt längre..

-Ehh...Ja vill inte leka med hon mer...

-Haha oj spydde hon?

-Kan du ta bort hon....

, Haha stackarn :)

Idag har vi bakat hallongrottor och varit i pulkabacken/lekparken (Stella vägra gå hem o jag höll på att frysa ihjäl :D) Haha var en liten kille där som Stella prata lite med, barn är ju så roliga! :D Han började gå iväg och ropade malligt:

-Nu ska jag hem och äta korv, potatismos och mooorot!!

Stella var inte sen med att ropa tillbaka ännu malligare:

-och vi har fika med oss!!!

Men på tal om barn, det sötaste var ju igår. Ebba och Vilda satt båda 2 i Vildas spjälsäng trötta med varsin napp i munnen och vilda höll i sin grod-nalle. Ebba skrattar och rycker till sig grodan, Vilda blänger surt på Ebba och rycker tillbaka! Ebba tjoar och rycker till sig grodan igen, Vilda rycker tillbaka men Ebba höll hårdare den här gången så Vilda rycker ur hennes napp ur munnen. Ebba ser fundersam ut men tar sedan Vildas napp ur hennes mun och stoppar den i sin egen och så höll dom på så ett tag! Haha så roligt att se på! :D


Ebba är så sjukt nära på att krypa nu, men hasar sig på rumpen så framåt går det sakta men säkert :) hon drar ut lådor och pillar på allt möjligt som hon inte ska just nu, så får bli att barnsäkra hemmet väldigt snart känner jag!


Stella ska baka chokladkaka på Lördag säger hon. På LÖRDAG??! Ja det funkar svarar hon då. Haha goa unge :)


Av Emelie - 8 februari 2012 22:27

Tömde kameran idag och då fanns det ju lite bilder från Juldagen då vi var i Mamma och Thommys stuga. På en liten Ebba med uppkavlade ärmar (hon hade nyss ätit) med sin mormor vis ena sidan och sin pappa på andra sidan :)


         

Av Emelie - 1 februari 2012 18:26

Sen ska jag berätta om  en äcklig sak som hände i Trollhättan. Dom har en jättebra Babylouge där det finns soffa, micro, bord, toa, skötbord. Vi gick in där direkt när vi kom för att byta blöja på Ebba. Då kommer det in en gubbe och är allmänt konstig "eeeh äär ni klaara...snart..eller..??" samtidigt som han står och glor! "Ja vi är klara strax?" "ehh aa okej" så går han ut. När vi är klara går han in (finns toa där) och vi tänkte inte mer på det. Sen 1,5 tim senare är det dags för blöjbyte igen, då går jag och Ebba in själva, denna gången låser jag. Det rycker 2 ggr i dörren, ena gången var Sabina. När vi går ut står samma gubbe och väntar IGEN och går in efter oss. Då börjar vi tycka det är skumt! Vi kollar toan jämte, den är ledig.


VA I HELVETE har han där och göra? Jag tänker direkt äckelpedofil/blöjälskare?? Vi säger till vakten och han går in, då sitter gubbfan med en blöja i soffan och säger att han väntar på sin son och barnbarn som han ska byta blöja på??? SJUKA JÄVEL!

Av Emelie - 1 februari 2012 17:51

3. En tröja till Ebba, orkar inte ta kort på den och hitta ingen bild på den men:

 

som den mössan fast en tunnstickad tröja :) med en gullig liten rosett på :)


4. ASGRYMMA dojjor till bebban!

 

5. Långkalsonger till Andreas.


6. Babyskedar (dom försvinner av någon anledning??) + 2 babyböcker.


Mat och fika :))




Av Emelie - 1 februari 2012 11:59

Igår var vi i Trollhättan, Överby köpcentrum. Sabina ville dit och shoppa och jag hade inte tänk köpa nått men det blev ju rätt mycket ändå, fast bra saker :)


1. Bilbarnstol, ÄNTLIGEN! Har känts hopplöst att veta vilken man skulle köpa. Denna blev det tillslut:

 

En BRIO Zento, 1999:- köpt hos Beginners i Trollhättan. Den är inte så stor vilket är bra eftersom vi ska ha den där bak och framsätet kan "försvinna" med för stor stol. Snygg och lätt att sätta fast. Har inte testat den än, men än så länge är vi nöjda :).


2. BH! det har ju varit lite av en bristvara efter graviditeten. Jag har köpt några från hm/lindex men det är ju bara ren skit! Så nu gick jag in i en riktigt underklädersbutik och fick hjälp. Jag köpte alltid 75 B innan graviditeten, sen under graviditeten och nu efter har jag köpt 75 C. Vad fel man kan ha då! Hon bara tittade på mina tuttar med kläder på haha) och sa att jag hade D kupa, så mätte hon med måttband och sa att 75 stämde. Fick prova 7 olika modeller, i modell nr 2 sa hon: Den är förliten, jag hämtar en 75E. Snacka om att jag tappa hakan, E?!!?! Men Bh nr 7 passade bäst, självklart var den fulast :D Men då tog jag mitt förnuft till fånga och valde den ändå eftersom den faktiskt satt som gjutet, sjukt nöjd! :) 449:- men värt varje krona!


3. En


Nu vakna Ebba, fortsätter sen!

Presentation


Emelie 22 år från Borås. Bor numera i Vedum med min älskling Andreas och våran dotter Ebba som är född 30 Maj 2011.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards