melie

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emelie - 17 oktober 2011 09:09

Kan inte bestämma mig hur Ebbas rum ska se ut.. Funderar på vita väggar nu, för alla andra sker kommer ju ha massa färg, men rädd för att det inte går att få mysigt med vita väggar. Vitt med fondvägg kanske..


Typ ett sånt här vill jag ha där inne iallafall:

  och fylla med kuddar o gossedjur. Mysigt :)

Zzz

Av Emelie - 17 oktober 2011 09:01

Orkar inte ta igen vad jag inte skrivit, så det får vara :)

Av Emelie - 11 oktober 2011 21:17

Nu har jag varit sjukt dålig på att blogga men har verkligen inte orkat :D Så nu ska jag sammanfatta 6 dagar..humm..

Onsdag:  Hängde nog mest med mina supergrannar :D och myste med Ebbsan :)

Torsdag: Tvättade, fick en mobil av granne =)))) GLAD! Eller jag fick låna på obestämd tid :)

Fredag: Hälsade på Carro på jobbet o fikade, var på bibblan, Sen kom Therese och hälsade på och vi gick på promenad med Sabina och Emelie :)

Lördag: Var i Vara o luncha med Älskling, sen fikade vi i Horshaga och sen promenad med grannarna.

Söndag: Promenad med Älsklingarna till Andreas Farmor o Farfar där vi fika o slöa, sen senare på kvällen promenad med grannarna och lite wii spel men Emelie hade tränat så det var fusk! ;)

Måndag: Promenad med grannarna! Dom är så duktiga som får mig motionera :D. Sen gjorde jag inte så mkt, Ebba var grinig :( Åt dåligt! Jo vi köpte present till Maries dotter Molly som vi skulle hälsat på idag!


Trapphäng, städ, matlagning, o soffmys alla dagar..nä nu ljög jag, har bara plockat undan 2 dagar :P


Fan vad hemst att sammanfatta dagarna så, jag får inte gjort nått ju! Tiden bara rinner iväg!! :O


Denna dagen blir lättare att skriva om för minnet är lite fräschar :P

Ebba vaknade först kl 00:30, åt lite, somnade. Sen vaknade hon kl 03 och verkligen skrek HYSTERISKT! Fick halvt panik jag! Hon var sååå varm! Vi tog tempen, 38,6 och hon fick nästan ingen luft för hon var sååå täpp! Hon fick en alvedon i rumpen och koksalt i näsan och lyckades få i sig lite ersättning sen somnade hon. Kl 07 vaknade hon likadant som vid 03, skrek som hon hade fruktansvärt ont :( tog tempen igen 38,0, gav en alvedon till och koksalt, hon åt typ en halv flaska. Ringde BVC vid 09 och fick en tid kl 11...


fortsättning följer!

Av Emelie - 7 oktober 2011 14:52

http://www.fastningenstrafikskola.se/index.php?option=com_content&view=article&id=65&Itemid=84


Här är länk till instensivkursen jag "gick" om någon är intresserad av att gå den!

Jag kan säga att den är inte bra om man är i slutskedet och förväntar sig att bli skickad till uppkörning sen. Det går nämligen inte, det fick vi veta efter vi betalt o alla elever blev chockade, för det framgår inte någonstans på hemsidan!


Det är alltså i princip som att övningsköra, fast med väldigt duktiga personer brevid. Norrmän, så det gäller o lyssna noga :D De har dock varit i Sverige och pluggat i 1,5 år så de pratar hyfsat bra svenska, fast vääldigt fort :D


Jag åkte med Andreas i Lastbilen kl 05 på morgonen till skövde, och sen buss från skövde till Karlsborg som tog ca 40 min. Kom fram vid sjutiden. Det var inte öppet än men stod en annan tjej o vänta utanför så tiden gick snabbt! Kl. 07.50 började vi. Hade först Intro o Teorilektion. Sen hade jag självstudier vid dator och sen körlektion nr. 1. Den gick väldigt bra och norsken sa "I slutet av denna utbildningen kommer du kunna ta ditt körkort om du är motiverad! Allt det tekniska kan du jättebra och du är väldigt duktig på att köra bil! Vi ska jobba med dina spegelrutiner och att anpassa hastigheten beroende på sitution, men det ska vi fixa!" Jag bara "VAAA!" Ingen har sagt nått så positivt om min bilkörning innan! :D Så glad som en..fisk? gick jag till Charlotte i receptionen och frågade hur man gjorde med uppkörningen, om jag skulle boka eller om dom gör.

Hon: "Nej men då måste du ta körlektioner på våran körskola i Skövde om du tror att du är redo så han kan gå igenom alla moment med dig för att sen avgöra om du är redo för uppkörning via oss"

Jag: "Men min körlärare sa att när denna utbildningen är över så är jag redo för uppkörning??"

Hon: "Men det kan inte han avgöra, de har 2 veckor kvar av sin utbildning. Det måste vara någon av våra körlärare som skickar iväg dig då. Du vet vi har 100%, alltså alla elever vi har skickat iväg har klarat sin uppkörning så vi har stor press på oss"
Jag: "aha..det..visste..jag..inte?? men om jag ska ta lektion med er då, hur mycket skulle det kosta?"

Hon: "Vi tar 600 kr för en körlektion och det krävs minst 4-6 lektioner för att han ska hinna gå igenom alla moment"
Jag: "ska jag gå igenom alla moment igen???"

Hon: "Ja han måste ju se vad du kan"

Jag: "Det här hade jag ingen aning om, tycker inte alls att det framstår på er hemsida.."

Hon: "Jasså? men så är det, vi har rabatterade priser för ni kör med kanslister"

Jag: "OKEJ!!!"


ASFÖRBANNAD blev jag, kände mig riktigt lurad faktiskt..gick in i datasalen och berätta o det var inte en jävel som visste det o alla blev sura!


Hade 2 körlektioner till o en teorilektion till. Gjorde klart Fas A, B, C o fordon på datorn, godkänd dirr! Känns som jag gjort teorin ett antal ggr för :P


Sen gick vi till vandrarhemmet. Duscha o packa upp lite, handlar mat, käka, tjöta, kollade på "Pengarna på bordet". Spelade det där spelet när man drar ut pinnar från ett torn o massa kortspel. Ingen trodde jag var mamma :D Såg tydligen ut som 18, shysst ;).


På morgonen käka vi frukost o gick till skolan, körde en lektion o sen bestämde jag mig för att åka hem efter dom 2 sista körlektionerna för dagen för jag saknade Ebba så fruktansvärt mycket! Så Amanda o Kenn1 följde med mig till vandrarhemmet o hämta min packning o sen satt vi ute i solen hela dagen o drack kaffe o tjöta istället för att göra teori-blä.


Fick 1000:- av 2000:- tillbaka, körde 6 av 12 lektioner. Nöjd ändå :) Var värt ett försök o vi hade väldigt roligt, kul folk där, go stämning!


Ett under att jag kom hem :D Först buss från Karlsborg-Skövde, sen buss från Skövde till skara och sen från skara till vara och där hämtade Andreas o Ebba mig, åkte från Karlsborg kl 16:27 o var i Vara 19:00, helt ok :) Väl hemma mötes jag av världens bästa grannar <3 :)

Av Emelie - 6 oktober 2011 11:35

                                       

Av Emelie - 5 oktober 2011 15:00

Glömde visa vad Ebba fick i present när vi var i vårgårda av Sassa. SÅ HIMLA FINT!

    Hur kan man vara så duktig på att sticka? ser köpt ut :O Jag vill med kunna sticka som en kung! Ska visa bild med skaerna på sen, perfekta i storlek, helt otroligt!


Sen köpte ju jag lite grejer i knalleland med:

  sen köpte jag en blårutig skjorta på cubus http://cubus.com/Global/Cubus/Collection/2011_fall/110627_women_expo_40-47_cu/7103206_Kate_shirt_Blue_Shirt_A.png.transform?w=288&cp=true

2 vanliga långa vita linnen o masscara! Mamma köpte 2 par strumpbyxor till, till bajsmajan ebba :)


Sen åkte mamma hem o vi kollade på rally. Andreas åkte fyrljulig runt o kollade, så jag gick med sabina o philip, fast sen kom andreas ändå :)


Ebba stensomnade i soffan

      och sen gick vi på kalas !

Av Emelie - 5 oktober 2011 15:00

Glömde visa vad Ebba fick i present när vi var i vårgårda av Sassa. SÅ HIMLA FINT!

    Hur kan man vara så duktig på att sticka? ser köpt ut :O Jag vill med kunna sticka som en kung! Ska visa bild med skaerna på sen, perfekta i storlek, helt otroligt!


Sen köpte ju jag lite grejer i knalleland med:

  sen köpte jag en blårutig skjorta på cubus http://cubus.com/Global/Cubus/Collection/2011_fall/110627_women_expo_40-47_cu/7103206_Kate_shirt_Blue_Shirt_A.png.transform?w=288&cp=true

2 vanliga långa vita linnen o masscara! Mamma köpte 2 par strumpbyxor till, till bajsmajan ebba :)


Sen åkte mamma hem o vi kollade på rally. Andreas åkte fyrljulig runt o kollade, så jag gick med sabina o philip, fast sen kom andreas ändå :)


Ebba stensomnade i soffan

      och sen gick vi på kalas !

Av Emelie - 5 oktober 2011 13:02

Mamma kom hit Fredag kväll. Då käka vi tacos, kolla film och sen sov :)

Ebba fick presenter som vanligt, jag och Andreas fick choklad som satt väldigt fint i magen efter tacosen :)

  En "onepiece" som jag önskat. Slut i Ebbas stolek så mamma köpte en till mig i stockholm <3 älskar den! Stl: 68 men hon kan ha den nu om man viker upp ärmarna en gång, i benen passar den. Så snart är den la för liten för Miss Långben ;)   En jeansklänning från Zara, men en fläck på för Ebba hade på sig den under Lördagen och tyckte den var god att stoppa i munnen :P

Tröja från Zara som var tänkt att ha under jeansklänningen men den är för stor och klänningen sitter perfekt s när tröjan passar är nog klänningen för liten så den får hon ha till något annat sen :)

och så fick hon 2 haklappar också från Zara som jag glömde ta kort på, men ashäftiga för det är som karborre(stavning?) men det är inte någon såndär stickig yta på som det brukar :S

 

Hon fick även ett par strumpbyxor med volanger på rumpan men dom är lite senapsgula nu så tar kort på dom när jag tvättat ;P


Sen fick hon raggisar som mormors syster stickat :)

 


På Lördagen gick vi upp tidigt och tog en promenad, sen käka vi frukost o duscha. Efter det packade vi in oss i bilen, mamma och jag och åkte till Vårgårda och hälsade på Chrille på kortis o hans familj. Hans stora syster och hennes bebis Amanda var där med. Vi fikade o tjötade och fick veta att Chrille ville sluta på kortis och vara hemma hos mig och Andreas på avlasning 1 helg i månaden istället. Roligt att han ville det :). Hans mamma hade redan kollat med kommunen så jag o Andreas skule återkomma med besked.


Efter Vårgårda åkte vi vidare till Borås och hälsade på mammas kompis Nina och hennes barn. Fikade igen :) och sen åkte vi till knalleland och käkade thai och köpte present till Andreas pappa som fyllde år dagen efter.


Köpte:

http://www.hm.com/se/product/94933?article=94933-C#article=94933-E

fast den var inte randig, fanns inte med på hemsidan, men typ den. Marinblå.

och

http://www.hm.com/se/product/92389?article=92389-B#article=92389-D

och skjortan i röd/blå rutigt.


Sen åkte vi hem. Kollade tv, myste, gjorde smootie m.m


På Söndagen vaknade vi av oväsen, alltså Vedums rallyt. Så här såg det ut utanför oss:

   fortsättning följer, dags för käk

Presentation


Emelie 22 år från Borås. Bor numera i Vedum med min älskling Andreas och våran dotter Ebba som är född 30 Maj 2011.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards