melie

Alla inlägg under december 2011

Av Emelie - 22 december 2011 00:13

Nu sitter jag vaken som vanligt! Kommer bli jobbigt när min kära man börjar jobba igen. Nej han är inte arbetslös, men arbets-lös med lön :D. Han går upp med Ebba på morgonen och är väldigt nöjd med det och låter mig ligga o sova till 09-10. Min dygnsrytmen är minst sagt heeeelt fel. Men för att vara positiv så kommer jag ju kunna se hela bingolotto på uppesittar-kvällen för första gången i mitt liv! :D och det var jävligt tråkigt att somna 21 varje kväll innan, oavsett veckodag :P.


Nu har Ebba fått så jävla bra rutiner! Bara för jag skryter om det nu så kommer la dom bli förstörda :D men iaf:

06-07: Välling (fast ska testa ersättning istället imorgon)

10: Gröt (anledningen till att jag ska testa ersättning istället för välling är för hon inte äter gröten så bra längre, sen vi började med vällingen, tydligen roligare att kleta ut den)

11.30: Sover ca en halvtimma, somnar då oftast i babygymmet eller vagnen.

12-12:30: Lunch - En hel liten burk eller en halv stor burk (nu går alla maträtter bra, äter upp allt på en sekund, nästan :P) + fruktpuré och vatten till dryck.

14-16: Sover i sin säng. Ger ersättning, nattar.

16: Middag, samma som vid lunch.

18:45-19: Välling, Sova!


Problemet är att det bara funkar hemma eller hos hennes farmor och farfar...undra hur julafton blir, en övertrött Ebba hos hennes gammel-farmor gissar jag på, men vi får väl åka hem hyfsat i tid.


Just det! Idag tog Ebba ett "kryp-tag"!! Jag såg det inte själv utan det var Andreas som sa det. Åååh vad jag önskar att jag såg det! Alltså hon låg på mage, reste överkroppen med armarna, vek benen under och sköt sig framåt, tyvärr stannade armarna där dom var så blev bara ett "magplask" men hon har definivit kommit på något :)).


Jag köpte en mammatidning igår, den var rolig :D Fan vad kvinnor är FALSKA :D hahahah. Det var en 'Topp 3 lista' där läsarna hade röstat fram vilka Svenska kända män det helst hade velat leva med. Då kanske det skulle visa lite vilka personligheter och utseenden "vi" föll för mest. Ja nu ska ni få veta vilka 3 som blev topp 3 av alla kända svenska män som finns! Matte i BYGGLOV, Anders i ARGA SNICKAREN och 'vad han nu heter som jobbar med timell' i ÄNTLIGEN HEMMA. Så jag då kan man gissa att majoriteten av alla i just den undersökningen inte bryr sig ett skit om männen, dom vill ha ett snyggt hem :D. Skit i Martin Stenmark och Brolle, dom kan ju bara sjunga, vad ska man med det till :D


Jag har iaf ingen handyman, eller jo, när det kommer till bilar och det kan ju vara bra ibland ;) Jag har inte ens fått våra taklampor uppsatta än, men vi har ju bara bott här i typ 8 mån.  Jo en är uppe förresten :D. Jag tycker inte jag ska göra det för redan förstört sovrumstaket när jag borrade ett snett hål i taket som en plugg inte gick i för det var snett så jag fick ta en hammare och slå på pluggen så missa jag ju pluggen 20/21 gånger så massa svarta märken runt om, för att sätta upp Ebbas sänghimmel innan hon fyller 18 år ;D.


Imorgon har han förresten bestämt att VI ska meka cross :D. Han har försökt lära mig massor sen vi blev tsm, tror inte nått har fastnat :D Jo lite teori kanske...hahah sitter och tänker så det kokar..kunde en ramsa som hjälpte till för att veta och vilket håll man ska vrida ett visst verkyg för att lossa muttrar (när vi skulle blåsa ut allt i en volvo) losy losy righty tighy, nått sånt..så antagligen vänster om den ska bort och höger om den ska dras åt :D NU KOMMER HAN BLI STOLT (om det stämmer dvs. :D)


Han skulle lära mig spela golf - HOPPLÖST! Slog sönder gräsmattan eller missade bollen.


Han skulle lära mig skjuta hagelgevär - "Håll inte så när du skjuter för den åker tillbaka, axeln kan gå ur led" "AAAAH TA DEN! TA DEN!"


Han skulle lära mig cykla på hans montainbike - Kom inte ens upp på sadeln innan jag fick svindel.


Han skulle lära mig köra folkrace - Såg inte över ratten eller nådde pedalerna.


Han skulle lära mig åka longboard - Stod som en stel pinne vad han än sa.


Han skulle lära mig bowla - Meningslöst att lära mig slå rakt, så med tipset "sikta snett då" funkade ganska bra, bara typ 200 poäng mindre än honom :D


Sen har vi ju paintball och cross som jag totalvägrar att ens försöka prova :D


och i Februari ska han lära mig åka skidor, ja men visst, slöseri med pengar tror jag :D vi får la se, NÅTT måste jag la för fan kunna.


Jo vet ni vad jag kan, finns i sjön, förlorar ALDRIG! vad kan man ha för nytta av det? någon som har tips på hur jag kan bli rik så det, maila! ;D


Ja, vi säger så sålänge!


Av Emelie - 9 december 2011 18:46

Har samlat lite poäng från blöjpaketen och väntat på att någonting roligt ska komma in till Libero-klubbens poängshop, och ÄNTLIGEN :)


Detta får Ebba om 1-3 veckor på posten:


   


Gick inte få större bilder, men är en spegel och en hand-docka :)


På tal om att få saker på posten, bara väller in saker nu! Prover på välling, gröt, skedar och nu senast en pytteliten rosa tandborste och en tub barntandkräm :)

Av Emelie - 9 december 2011 12:24

Åh vill inreda Ebbas rum snartsnartsnart!! :) Hittar så mycket fint, kollar bara :) Trodde hon skulle få ett rosa rum, men med tanke på vad jag faller för så blir det nog vitt med massa rött :)


             

gabriellasleklåda.se SUPERsöta barnsaker :)

Presentation


Emelie 22 år från Borås. Bor numera i Vedum med min älskling Andreas och våran dotter Ebba som är född 30 Maj 2011.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards