melie

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Helgen

Av Emelie - 5 oktober 2011 13:02

Mamma kom hit Fredag kväll. Då käka vi tacos, kolla film och sen sov :)

Ebba fick presenter som vanligt, jag och Andreas fick choklad som satt väldigt fint i magen efter tacosen :)

  En "onepiece" som jag önskat. Slut i Ebbas stolek så mamma köpte en till mig i stockholm <3 älskar den! Stl: 68 men hon kan ha den nu om man viker upp ärmarna en gång, i benen passar den. Så snart är den la för liten för Miss Långben ;)   En jeansklänning från Zara, men en fläck på för Ebba hade på sig den under Lördagen och tyckte den var god att stoppa i munnen :P

Tröja från Zara som var tänkt att ha under jeansklänningen men den är för stor och klänningen sitter perfekt s när tröjan passar är nog klänningen för liten så den får hon ha till något annat sen :)

och så fick hon 2 haklappar också från Zara som jag glömde ta kort på, men ashäftiga för det är som karborre(stavning?) men det är inte någon såndär stickig yta på som det brukar :S

 

Hon fick även ett par strumpbyxor med volanger på rumpan men dom är lite senapsgula nu så tar kort på dom när jag tvättat ;P


Sen fick hon raggisar som mormors syster stickat :)

 


På Lördagen gick vi upp tidigt och tog en promenad, sen käka vi frukost o duscha. Efter det packade vi in oss i bilen, mamma och jag och åkte till Vårgårda och hälsade på Chrille på kortis o hans familj. Hans stora syster och hennes bebis Amanda var där med. Vi fikade o tjötade och fick veta att Chrille ville sluta på kortis och vara hemma hos mig och Andreas på avlasning 1 helg i månaden istället. Roligt att han ville det :). Hans mamma hade redan kollat med kommunen så jag o Andreas skule återkomma med besked.


Efter Vårgårda åkte vi vidare till Borås och hälsade på mammas kompis Nina och hennes barn. Fikade igen :) och sen åkte vi till knalleland och käkade thai och köpte present till Andreas pappa som fyllde år dagen efter.


Köpte:

http://www.hm.com/se/product/94933?article=94933-C#article=94933-E

fast den var inte randig, fanns inte med på hemsidan, men typ den. Marinblå.

och

http://www.hm.com/se/product/92389?article=92389-B#article=92389-D

och skjortan i röd/blå rutigt.


Sen åkte vi hem. Kollade tv, myste, gjorde smootie m.m


På Söndagen vaknade vi av oväsen, alltså Vedums rallyt. Så här såg det ut utanför oss:

   fortsättning följer, dags för käk

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 26 juli 2012 23:43

Det ska vara härligt ibland, sägs det. Jag och Andreas har snarare längtat ihjäl oss! Men vi har försökt att låta bli att kidnappa henne tillbaka, mamma bor ju i Stockholm (stuga i uhamn) så får väl unna henne detta :p. Vi har tvättat, spelat mini-go...

Av Emelie - 24 juli 2012 21:54

Kör en jobba-11 dagar i streck-period nu så orkar inte blogga ;) bjuder på lite bilder istället...

Av Emelie - 21 juli 2012 17:28

Försov mig idag, vakna i panik, sprang till bilen och iväg till jobbet. Nät jag kom fram titta jag mig i spegeln, åh herregud håret stod åt alla håll, men men 20 min sen är inte dåligt när man vaknar 06.53, 20 min resväg, framme 07.20. Slutade kl ...

Av Emelie - 21 juli 2012 00:08

Nu ska jag och min lilla bebis sova, Andreas kollar film men tomt i sängen är det inte ändå, Ebba vet hur man tar gott om plats :)...

Av Emelie - 20 juli 2012 23:01

Idag har jag inte hunnit med så mycket mer än jobbat, 11-21 rättare sagt. När Ebba vaknade vid kvart i åtta så hämtade jag henne till våran säng och myste lite till. Hon var dock pigg som en mört så hon kröp mest runt i sängen och väckte pappa ge...

Presentation


Emelie 22 år från Borås. Bor numera i Vedum med min älskling Andreas och våran dotter Ebba som är född 30 Maj 2011.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards