melie

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Babbel

Av Emelie - 29 augusti 2011 13:41

Fick ett sms av mamma "skriv i bloggen" stod det kort och gott! :)

Jaja, jag tycker det är sådär kul just nu, ibland är det roligt. Men Ebba sover och jag har la lite tid över så visst :)


Jag har jobbat från 11.00 igår till 11.00 idag, det var mitt sista pass på schema (156 tim). Jag har jobbat lite extra när andreas har haft semester, dels för att få extra pengar och dels för att spara dagar så jag kan använda mamma-dagar sen när det är dags o börja jobba igen och/om jag inte har heltid då. Jag har ju jobb i Borås med men känner verkligen inte för att åka 14 mil (blir det tur-och-retur) för att jobba. Sen trivs jag 100000 ggr bättre på mitt jobb i Vårgårda. Jag jobbar på ett korttidsboende för autistiska barn och ungdomar för dom som inte vet det.

Har redan får 3 tider i September, mer lär det bli, men vet inte hur mycket jag ska tacka ja till. Kan ju jobba när Andreas är hemma och eftersom han är personlig assistent och jobbar hel eller halv dygn så behöver han ju inte jobba 5 dagar i veckan för att komma upp i heltid. Fast han kanske börjar köra lastbil för sin pappas företag snart så då kan jag inte jobba, kanske någon helg bara.


Många har åsikter om att jag jobbar och alla får tycka vad de vill. Jag jobbar och är hemma och myser med Ebba, det är vad jag priorieterar. Resten hinner jag inte med, t.ex umgås med folk o fika hit och dit var och varannan dag, festa, shoppa osv.


Jag är nöjd, mer än nöjd över hur jag/vi har det och att vara lycklig, att älska någon och bli älskar tillbaka är det absolut viktigaste för mig. Jag slösar inte massa tid just nu på att sminka mig, klä upp mig osv. Jag är bara lycklig. Jag är lycklig för våran lilla tös som är världens finaste och att hon är frisk och växer som hon ska. Att Andreas är min och för han är så otroligt snäll emot mig och jag vet att han gör allt för mig och Ebba. Jag älskar att umgås med just dom 2, Andreas och Ebba..och familjen :)


Så nu ska vi strax åka till familjerätten så Ebba får en pappa på papper också :P


Senare kanske det kommer ett roligare inlägg, vi har nämligen varit på IKEA :)

 
 
Ingen bild

mamma

29 augusti 2011 14:49

Så sund inställning och moget. Stolt över dig min dotter.

Emelie

30 augusti 2011 11:00

hehe tack mamma

 
frida

frida

31 augusti 2011 22:59

Tycker du e gör duktig som jobbar nu när du har möjlighet !:) Jag ångrar inte att jag jobba nu i sommar, bara gött å få lite extra pengar å spara på mamma dagarna :) Sen va andra tycker om de skiter man ju helt enkelt i :)
Att sminka sej e fan lyx nu för tiden haha, nu i helgen när ja va ute va första gången mina ögon fransar fick mascara på sej på över 2 veckor haha.. snacka om att dom mått bra dom veckorna :P

http://fritte.blogg.se

Emelie

31 augusti 2011 23:11

Tack :) Vissa tror ju att man är en dålig mamma om man inte är 24/7 med sin bebis :/

Haha ja verkligen, jag är glad om jag hinner duscha och i bäsya fall om vi ska någonstans platta håret,men sminka mig..näe det blir vid utvalda tillfällen som kalas o liknande :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 26 juli 2012 23:43

Det ska vara härligt ibland, sägs det. Jag och Andreas har snarare längtat ihjäl oss! Men vi har försökt att låta bli att kidnappa henne tillbaka, mamma bor ju i Stockholm (stuga i uhamn) så får väl unna henne detta :p. Vi har tvättat, spelat mini-go...

Av Emelie - 24 juli 2012 21:54

Kör en jobba-11 dagar i streck-period nu så orkar inte blogga ;) bjuder på lite bilder istället...

Av Emelie - 21 juli 2012 17:28

Försov mig idag, vakna i panik, sprang till bilen och iväg till jobbet. Nät jag kom fram titta jag mig i spegeln, åh herregud håret stod åt alla håll, men men 20 min sen är inte dåligt när man vaknar 06.53, 20 min resväg, framme 07.20. Slutade kl ...

Av Emelie - 21 juli 2012 00:08

Nu ska jag och min lilla bebis sova, Andreas kollar film men tomt i sängen är det inte ändå, Ebba vet hur man tar gott om plats :)...

Av Emelie - 20 juli 2012 23:01

Idag har jag inte hunnit med så mycket mer än jobbat, 11-21 rättare sagt. När Ebba vaknade vid kvart i åtta så hämtade jag henne till våran säng och myste lite till. Hon var dock pigg som en mört så hon kröp mest runt i sängen och väckte pappa ge...

Presentation


Emelie 22 år från Borås. Bor numera i Vedum med min älskling Andreas och våran dotter Ebba som är född 30 Maj 2011.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards